Salam 1 Malaysia.
Untuk pengetahuan sekolah ahli PKG Kg. Pandan, penyelenggaraan kerosakan peralatan ICT telah berjalan seperti biasa untuk tahun ini dan syarikat yang dipertanggungjawabkan untuk menyelenggara peralatan ICT adalah seperti tahun lepas iaitu syarikat KaypiTech. Bagi guru ICT/GPB atau Juruteknik Komputer (FT) sekolah, bolehlah membuat aduan kerosakan peralatan ICT pada Support Ticketing System (STS) seperti biasa. Sila pastikan tiket aduan di isi dengan mengikut format seperti dibawah:
- Nama Pelapor
- Jawatan Pelapor
- No Telefon Bimbit
- Jenis Peralatan
- Jenama / Model
- No. Siri Peralatan
- No. Daftar Harta Modal (No. DHM)
- Lokasi Peralatan
- Masalah Kerosakan (huraikan)
- Troubleshoot yang telah dibuat
Jika pihak syarikat Kaypi hadir ke sekolah untuk menyelenggara peralatan ICT yang telah dilaporkan, sila pastikan GPB/GICT atau FT berada bersama pihak Kaypi untuk memastikan peralatan ICT yang diselenggara mengikut perjanjian yang telah ditetapkan. Ini penting agar tidak ada masalah lain yang timbul.
Hubungi pihak PKG jika terdapat sebarang keraguan sewaktu penyelenggaran dilakukan oleh pihak syarikat. Sijil Pengujian Peralatan (SPP) dan Sijil Akuan Penerimaan (SAP) hanya ditandatangani oleh pihak sekolah apabila peralatan ICT yang rosak telah dibaiki, dipasang dan diuji terlebih dahulu oleh pihak sekolah. Pihak sekolah diwajibkan menutup (closed) tiket aduan kerosakan yang telah diselesaikan, agar pihak PKG/BTPNKL dapat mengetahui kerja-kerja penyelenggaraan tersebut telah selesai bagi tujuan pembayaran.
Sekian, terima kasih.
Disediakan Oleh;
MSY